Neem een rijder die één Europese Supercross-titel heeft gewonnen (in 2002) en vijf wereldtitels enduro, geef hem een bijna 200 kg wegende road-enduro en zet ze allebei op een crossbaan. Wat krijg je dan? Laten we stap voor stap een kijken. De coureur is een zekere Antoine Meo. De motor is een Ducati DesertX. De crossbaan ligt in Dorno, bij Pavia. Kun je je al iets voorstellen? Ducati heeft er een video van gemaakt waarvan jij kunt genieten!
Alex De Angelis test Ducati E-prototype op circuit
Motorcross voor weinigen
Laten we het er maar op houden dat het maken van jumps op een motorfiets die 202 kg droog weegt niet voor iedereen is weggelegd. Naast springen doet Meo ook kilometerslange drifts en andere stunts die niet iedereen kan, zelfs niet met professionele crossmotoren… Kortom, hij behandelt de Ducati DesertX alsof het speelgoed is! Dit alles om het potentieel van de nieuwe tweecilinder van Borgo Panigale te demonstreren.
Gelukkig is het zo dat telkens wanneer een fabrikant een motor als deze maakt, hij hem in de handen van een kampioen legt, of dat nu een motorcross-, enduro- of trialkampioen is, en een video maakt om ons gewone mensen te laten wegdromen.
Embargo tot 4 mei
Afgelopen dagen heeft Thierry de Ducati DesertX in Sardinië mogen uitproberen. Zijn bevindingen mogen we pas 4 mei prijsgeven. Dan staat zijn test op de site en in MOTO73 #8.