Er prijkt een auto op Motor.nl; waar ging het mis? Nou, toen het hippe merk DS van Citroën onlangs de DS3 Café Racer presenteerde. Al is het natuurlijk niet voor het eerst, want we kenden de kruisbestuiving tussen Abarth 500 en Yamaha XSR900 Abarth al.
De DS3 krijgt in Café Racer-trim niets dat daadwerkelijk te maken heeft met café-racers, enkel de marketing verwijst naar de cultuur van het sneller maken van motoren zoals men vroeger deed – en zoals men nu probeert na te leven met de retro-opleving.
Het is dan ook het zoveelste merk dat een graantje probeert mee te pikken van de trend, want bij kledingmerken was het de laatste jaren ook al schering en inslag. Voor we ons als ware azijnpissers laten kennen, moeten we het ook positief bekijken; het is aandacht voor het motorrijden, en wel een erg passievolle en pure vorm. Dus zelfs al is het een marketing-trucje, als het de DS3 Café Racer ook maar één automobilist geïnteresseerd krijgt in motoren, is het winst.
Foto: DS