Kijk toch eens aan! Gelekt vanuit de persmap die journalisten binnenkort gaan krijgen op de Tokyo Motorshow. Het is de nieuwe Goldwing, een radicale update na jaren van stilstand. En dat is goed nieuws!
De nieuwigheden? Nou, de soortgelijke telelever-constructie van BMW is absoluut interessant. Dit is gekoppeld aan semi-actieve demping, onderdeel van het omvangrijke elektronicapakket. Bochten-ABS, tractiecontrole en naar verluid zelfs instelbare motorrem behoren tot de standaarduitrusting.
Het is overduidelijk dat de ouderwetse bolle vormgeving is ingeruild voor strakkere en meer sportieve lijnen. De snuit, met LED-verlichting, is spitser net zoals de spiegels, koffers en het kuipwerk. Dat kuipwerk lijkt net een stukje hoger opgetrokken te zijn boven het motorblok, waardoor er meer zicht is op de smakelijke zescilinder. Die zescilinder komt naar verluid standaard met DCT.
Qua comfort aan boord gaat de Goldwing eindelijk met de tijd mee. Uitgebreide mobiele connectiviteit en multimedia-mogelijkheden zijn standaard, net zoals een elektronisch verstelbare ruit. Het is opvallend dat Honda wel blijft kiezen voor een rijkdom aan knopjes, terwijl concurrent BMW die ietwat probeert in te perken met een multifunctioneel stuurwiel.
Aan z’n zijde brengt Honda ook een nieuwe Goldwing Bagger. Meer foto’s vind je hier.
Wanneer we meer weten, hoor je het!