Zoals de naam zou moeten doen vermoeden is de Scrambler Desert Sled er eentje waarmee je off-road zou kunnen rijden. Volgens Ducati’s CEO op de persconferentie vanmiddag houdt vooral de vering je niet tegen om van het verharde af te wijken. Naast de Scrambler Café Racer presenteerde Ducati op de EICMA ook de Scrambler Desert Sled.Ten opzichte van de –nu wel erg grote- scramblerfamilie heeft deze een nieuwe achterbrug en een nieuw stuur. Het zwart gespoten blok voldoet aan Euro4 en ademt uit via twee aluminium pijpen met roestvrijstalen behuizing. De spaakwielen zijn 19 inch voor, 17 inch achter. Het rubber waarmee Ducati hem origineel uitrust zijn Pirelli Scorpion Rally STR banden met een diep profiel.
In tegenstelling tot de Café Racer, heeft de Desert Sled een lang zadel en een kentekenplaathouder vanonder het achterkantje. Om alles wat je tegenkomt in de woestijn aan de achterkant te kunnen dempen heeft Ducati de Scrambler Desert Sled een nieuwe achterschokbreker gegeven. Met deze nieuwe telg wordt de scrambler-familie uitgebreid naar negen.