Hoe ze het telkens weer voor elkaar krijgen, daar bij ICON 1000, geen idee. Maar de custom machines van het kledingmerk weten keer op keer te verbazen. Zelden dekt ‘mooi’ de lading als je het over de ICON 1000-customs hebt, aangezien ze meestal een soort post-apocalyptische draai aan de motoren geven, maar cool zijn ze eigenlijk zonder uitzondering.
Dit is dus de Major Tom. Ooit een Suzuki GSX-R750 uit 1987, is het inmiddels een ruig ogende straatracer met gesloten wielen. Zoals altijd zit het ‘m in de details, zeker ook bij de Major Tom. Denk aan de Japanse tekens op de tank, de megakorte Yoshimura-uitlaatpartij en nogmaals de gesloten wielen.
Verder wilde ICON 1000 zorgen dat de Major Tom even een bak minder plastic had dan het originele Suzuki-ontwerp, dus werd de helft van de kuip naar het grofvuil verwezen. De tellerpartij, kuip en tank werden vervolgens aangepast om een soort (endurace)racer-look toe te kunnen passen.
Al met al een enorm vette custom weer. Wij kijken alweer uit naar de volgende, en die erna. Hopelijk vergeten ze niet hoe gaaf die gesloten wielen zijn. Zei ik al dat gesloten wielen cool zijn?
[justified_image_grid ids=23456,23457,23458,23459,23460,23461,23462,23463]