CFMoto, dat intussen zes modellen heeft en in de Benelux door BW Import wordt geïmporteerd, liet op de Beijing Motor Show hun nieuwste model zien.
De Scrambler 700 CL-X Heritage, waarvan de prijs nog niet bekend is, krijgt vanaf modeljaar 2022 gezelschap van de Adventure- en Sport-versies. Deze modellen werden als prototype al gepresenteerd op de EICMA van 2019.
Op de Beijing Motor Show CFMoto de 700 CL-X Sport versie – met een wat vage café-racer setup – in twee witte en donkere basiskleuren.
Onthulling 2021 CFMoto 800MT-modellen op motorbeurs in Peking
De uiterlijke vernieuwingen, naast de afwerking, hebben betrekking op het ontwerp van het zadel. Dat lijkt op een monozadel. Er zijn ook lage, tweedelige sturen met achteruitkijkspiegels aan de stuuruiteinden en een deflector met carbon-structuur voor het instrumentenpaneel. Dat bestaat uit een ronde, digitale wijzerplaat.
Rijwieltechnisch zijn de dubbele 300 mm schijfremmen voor, in plaats van enkele, met Brembo monobloc M4.30 radiale remklauwen. De voorvork is een verstelbare upside-down.
De staande tweecilinder heeft een cilinderinhoud van 693 cc (het ontwerp lijkt op de Kawasaki 650) en levert een vermogen van 75 pk bij 8.500 tpm. Het maximumkoppel bedraagt 68 Nm bij 6.500 tpm. Er zijn twee rijmodi en in combinatie met de elektronische gestuurde gasklep. De koppeling heeft anti-slip en bedient een zesversnellingsbak. Nu is het wachten op de ADV-versie, die een hoger stuur heeft, een kuip, spaakwielen en zijkoffers.