Laten we beginnen met de kleinste van de serie, de CFMOTO 125NK. Het ontwerp van deze krachtige ééncilinder heb je het afgelopen jaar op verschillende beurzen kunnen zien en nu is hij eindelijk te koop!
Deze sportieve 125 cc levert 11 kW en heeft een koppel van 12 Nm. Net als andere CFMOTO-motoren is hij uitgerust met een slipperclutch en heeft hij ook tractiecontrole. Met een gewicht van 151 kg is deze naked motor gemakkelijk te hanteren. Het 5” curved TFT-display biedt alle belangrijke informatie en dankzij de USB-C aansluiting kan er eenvoudig een extra apparaat worden opgeladen.
Met deze nieuwe instapmotor zullen nog meer nieuwe motorrijders kennismaken met CFMOTO, iets waar we naar uitkijken.
Een driecilinder voor de weg en het circuit
Naast de CFMOTO 125NK zijn nu ook de langverwachte driecilinders, de 675NK en 675SR, beschikbaar. De specificaties van beide modellen zijn bijna identiek, met uitzondering van enkele details. Beide motoren hebben een driecilinder die 70kW levert bij 11.000 tpm en een koppel van 70 Nm bij 8.250 tpm. Voor A2-rijders is er goed nieuws: beide modellen zijn ook verkrijgbaar in een versie van 35kW.
De 675NK en 675SR zijn uitgerust met een quickshifter, USB-aansluiting en een 5” curved display dat nuttige informatie duidelijk weergeeft. Via het dashboard kan de smartphone worden verbonden, zodat rijders in contact kunnen blijven met hun omgeving.
Wat betreft de verschillen tussen deze twee modellen? Het gaat voornamelijk om de afmetingen; de 675NK is breder en hoger door de spiegels.
Een vernieuwde adventure motorfiets
De 700MT ADV is een nieuwe toevoeging aan het 700cc-touringgamma. Deze adventure motorfiets heeft een compleet nieuw ontwerp en vormt een mooie mix tussen de 700MT en de 800MT. Hij is uitgerust met de vertrouwde 700cc-motor, maar het kuipwerk en de spaakwielen doen denken aan de motoren uit het 800MT-gamma.
De offroad variant onder de tourings
Naast de nieuwe sportieve motoren introduceert CFMOTO ook enkele nieuwigheden in het 800MT-gamma, waaronder de 800MT-X en de 800MT Sport met spaakwielen. De laatste is een vernieuwde versie van de 800MT Sport, nu met spaakwielen in plaats van gietwielen. De overige specificaties blijven gelijk, terwijl de 800MT-X een volledig nieuwe motor is binnen het 800MT-gamma.
De CFMOTO 800MT-X heeft niet alleen een extra rijmodus, namelijk offroad, maar biedt ook 10 Nm extra koppel, wat een totaal van 88 Nm oplevert. De sport- en regenmodi zijn ook beschikbaar. In vergelijking met de andere 800MT-modellen heeft de 800MT-X een grotere grondspeling en zithoogte. Het is duidelijk dat deze motorfiets geschikt is voor onverharde wegen en offroad-rijders!