De CFMoto 800MT zal beschikbaar zijn in Sport- en Touring-versies. De beschikbare kleuren zijn Nebula Black en Twilight Blue. Hoe we dat weten? Omdat de motorfietsen al zijn aangeland in Italië. Daar zijn de prijzen ook al bekend gemaakt: € 9.999,- voor de Sport en € 10.990,- voor de Touring.
Tijdens de 2021-editie van de EICMA kregen we de nieuwe adventure-motor voor het middensegment live te zien. De motorfiets wordt aangedreven door een KTM LC8c 799cc-tweecilinder met 91 pk vermogen bij 9.250 tpm en 75 Nm maximum koppel bij 8.000 tpm.
EICMA 2021: CFMOTO op weg naar de top ?
Wat het chassis betreft, vinden we vooraan een 19″ velg, met spaken in de Touring versie. De ophanging is een volledig instelbare Kayaba, met een veerweg van 160 mm voor en 150 mm achter. Hieruit blijkt wel dat de CFMoto toch vooral een motorfiets is voor de weg en milde gravelwegen. Voor ‘echt’ offroad-rijden verdient een veerweg van 200 mm de voorkeur. Het remsysteem met radiale remklauwen met dubbele schijf 320 mm voor en 260 mm achter bij J-Juan is aangeschaft.
De uitrusting omvat bochten-ABS, stuurdemper, cruise control, een 7″ tft-kleurenscherm met navigatie, een versnellingsbak met quick shifter, een bandenspanningssensor, een verstelbare ruit, verwarmde handvatten en zadel en een DRL-lampen.
Het door de fabrikant opgegeven drooggewicht bedraagt voor de Sport-versie 231 kg, terwijl dit oploopt tot 248 kg voor de Touring-versie. De brandstoftank heeft een inhoud van 19 liter, de zithoogte is 825 mm. Ook verkrijgbaar is een set zijkoffers en een topkoffer. De Italiaanse importeur berekend daar respectievelijk € 1.090,- en € 410,- voor.