CFMoto en KTM werken nauw samen, dus het mag geen verrassing heten dat de 799cc-tweecilinder van KTM in de 800MT is ingebouwd. De motor heeft een krukpenverstelling van 75°, twee bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder. In de 800MT levert hij 91 pk (67 kW). Dit zou voldoende moeten zijn voor een topsnelheid van 195 km/u. De rijmodi Sport en Regen zijn beschikbaar.
Het blok is geplaatst in een brugframe van stalen buizen. De ophangingscomponenten zijn van KYB en volledig instelbaar. In de 43mm-usd vork zit een 19 inch wiel. Aan de achterzijde is een 17-inch wiel gemonteerd in de tweezijdige lichtmetalen achterbrug.
Het remmen gebeurt met onderdelen van J.Juan. Een Bosch zes-assig sensorsysteem wordt gebruikt voor ABS en tractiecontrole. Er wordt ook rekening gehouden met de hellingshoek van de motorfiets.
CFMoto 800MT komt in twee versies
De CFMoto 800MT is bovendien uitgerust met een 12V-aansluiting, een USB-aansluiting, LED-techniek rondom, richtingaanwijzers die automatisch doven en extra koplampen. Het 7-inch TFT-scherm heeft Bluetooth-connectiviteit, waarmee smartphones kunnen worden gekoppeld en ook navigatie mogelijk is.
De zithoogte is 825 mm. De brandstoftank heeft een inhoud van 19 liter.
De Sport en Touring versies
De Sport-versie is meer voor op de weg en wordt geleverd op gegoten lichtmetalen velgen. Hij is verkrijgbaar in Twilight Blue of Nebula Black. Prijzen zijn in de Benelux nog niet bekend, maar in Duitsland begint de prijs bij € 9.899,- en € 10.999,- in Oostenrijk.
De Touring-uitvoering is uitgerust met spaakwielen (tubeless), quickshifter, stuurdemper, bandenspanningscontrolesysteem, hoofdstandaard, motorbeschermer, handgrepen, lichtmetalen koffer en topkoffer, alsook verwarmde handgrepen en zadel. Deze versie wordt alleen te koop aangeboden in Twilight Blue. Prijs in Duitsland € 16.590,- en in Oostenrijk € 16.990,-.
De marktintroductie vindt plaats in april 2022.