De CFMoto 1250TR-G, geproduceerd in samenwerking met KTM die in feite het motorplatform heeft geleverd, staat sinds vrijdag bij de Chinese dealers. Het chassis, de uitrusting en het instrumentarium zijn Europees, maar de prijs is Chinees. Komt-ie ook naar ons?
De 1250TR-G, die in september 2020 werd gepresenteerd, arriveerde afgelopen vrijdag bij de Chinese dealers. Het prijskaartje lijkt zeer aantrekkelijk: 99.980 yuan, oftewel iets meer dan 13.000 euro. Dankzij de samenwerking met KTM, die het blok leverde, zijn de onderdelen die CFMoto heeft gebruikt van topkwaliteit. De technische specificaties zijn op een lijn met veel van Europese motorfietsen.
Het blok is, zoals we al zeiden, de KTM LC8 met een inhoud van 1279 cc, 140 pk bij 8.500 tpm en 120 Nm bij 7.000 tpm. Deze cijfers onderstrepen de krachtigste motorfiets uit China ooit geproduceerd. Ontwerp en blok zorgen voor een topsnelheid van 240 km/u. De elektronica is goed voor elkaar, met vier rijmodi, hill start, cruise control en instelbare tractiecontrole.
Niet minder belangrijk zijn het chassis en de uitrusting: het stalen frame is gecombineerd met instelbare Marzocchi-vering (en niet de vorig jaar door KTM ontwikkelde WP), terwijl het remsysteem – met bochten-ABS – is gekocht bij Brembo.
CFMOTO onthult nieuwe 700 CL-X Sport
Wat het instrumentarium betreft, vallen zowel het audiosysteem als het 12,3 inch tft-kleurendashboard op. De laatste geeft info over de bandenspanning, de vier beschikbare rijmodi, de gps en het multimediasysteem dat via Bluetooth verbinding maakt met de smartphone. Tot de standaarduitrusting behoren verwarmde handgrepen en zadel, elektrisch verstelbare voorruit, keyless start en geïntegreerde zijkoffers (43 liter per stuk). Kortom: een motorfiets met Europese technologie en een Chinese prijs. Het is alleen jammer dat er (voorlopig) geen plannen zijn om ‘m in de Benelux op de markt te brengen…