Nieuw voor 2014 is de CBR650F. De F-versie van de sportieve Honda-range werd twee jaar geleden een nieuw leven gegund om vooral de jongere generatie te enthousiasmeren om te gaan motorrijden. De 600 is nu echter geëvolueerd tot een 649 cc. De 30° naar voren gekantelde viercilinder gebruikt zestien kleppen en heeft dubbele bovenliggende nokkenassen. De volledig nieuwe krachtbron genereert 88 pk bij 11.000 toeren per minuut, maximale koppel vind je bij 8.000 tpm. Honda beweert overigens dat de CBR650F vooral onderin erg potent moet zijn, zelfs onder de 4.000 tpm. De sportieve fiets houdt alles bij elkaar via een stalen twin-spar frame en aluminium swingarm. Voor tref je een 41 mm telescoop voorvork, achter een monoshock die verstelbaar is op veervoorspanning (zeven standen). Remmen doe je met twee 320 mm schijven in het voorwiel, die samenwerken met tweezuigerremklauwen. Achter moet je het doen met een eenzuigerremklauw, die ingrijpt op een 240 mm schijf. De CBR650F wordt standaard geleverd met ABS. En voor de mensen die deze motor wel zien zitten voor het A2-rijbewijs. Hij kan geleverd worden als een 35 kW-model.