Vanaf 2014 heeft Honda niet één, maar twee CB1100-modellen. De standaard variant is volgens Honda geëvolueerd in een soort van caféracer, verkrijgbaar in een zwart kleurenschema, terwijl de CB1100EX komend seizoen debuteert.
Bij de EX is duidelijk te zien dat de CB al een lange historie heeft binnen Honda. Let bijvoorbeeld maar eens op de gave spaakwielen en de dubbele einddemper (was een 4-2-1-systeem). De uitlaten zijn vier centimeter korter en getuned voor het karakteristieke geluid. Mooi!
De zesde versnelling, een overdrive, is dan weer behoorlijk van deze tijd. Hierdoor moet je naast relax cruisen ook een slok benzine besparen. Een versnellingsindicator moet ervoor zorgen dat je met de extra versnelling toch het overzicht kunt bewaren. Ook nieuw is de tripmeter.
Door een benzinetank met meer inhoud zal de actieradius groter zijn dan die van de caféracer. Let verder ook even op het herontworpen zadel en passagiershandvaten en de andere zijpanelen. Alle aanpassingen zijn volgens Honda gedaan op advies van CB1100-eigenaren. De EX wordt leverbaar in rood met zilveren zijpanelen, wit met zilveren zijpanelen en zwart met grijsachtige zijpanelen.
De grootste update van de CB1100 is de hierboven al beschreven zesbak, met eveneens versnellingsindicator. Verder staat ook de koplamp 25 millimeter hoger. Als laatste is het brandstofmanagement iets aangepast. Opvallend is dat ‘ie alleen in zwart leverbaar wordt.
In Nederland wordt helaas alleen de CB1100EX leverbaar.