Brixton is nog de grote onbekende in Nederland. Hoewel; in België is er al wel een importeur van. Brixton-modellen worden net als Mash ontworpen in Europa en gemaakt in China gebouwd met Europese kwaliteitseisen. Dat Brixton toonde al in 2019 de eerste beelden van een big-bore motorfiets die qua stijl doet denken aan de Triumph Bonneville. Die motor zal nu in productie worden genomen.
Brixton ontwerpt de motorfietsen in Oostenrijk, maar laat ze uit kostenoverwegingen bouwen door het Chinese bedrijf Gaokin. Nu zijn er documenten ingediend bij de Chinese autoriteiten om het intellectuele eigendom met betrekking tot het uiterlijk van de motorfiets veilig te stellen. Strikt genomen zijn tot dusver alleen documenten van de motor ingediend en ook de naam Brixton komt in de documenten niet voor. Maar er zijn al foto’s waarop precies dit blok – met Brixton-logo – in de Bonneville-concurrent te zien is. Uit de documenten komen een paar details naar voren die niet bekend waren van de vorige conceptfiets.
Brixton zoekt confrontatie met Triumph Bonneville T120
Retro look
Puur optisch gezien lijkt de motor luchtgekoeld, wat hem een zekere retro-charme geeft. Maar het is een moderne en watergekoelde eenheid, wat te zien is aan de bijbehorende aansluitingen. Exacte gegevens over het blok zijn nog niet beschikbaar, maar aangenomen wordt dat het een vergelijkbaar ontwerp is als de Bonneville twin. De brandstofinjectie is niet vermomd als een carburateur. Je ziet een ride-by-wire gasklephuis-opstelling. Elke injector is in het inlaattraject net achter het gasklephuis gemonteerd, en de uitlaatpoorten zijn naar buiten gericht. Dit zorgt voor klassiek gespreide uitlaatpijpen, bekend van de Britse Twins uit de jaren ’60.