Bij de BMW GS Adventure-modellen draait het natuurlijk allemaal om toeren met avontuur in gedachten. Verre reizen, maanden lang. Dan wil je een motor die wat bagage verstouwen kan, maar eentje die niet te dik en vettig wordt. En met ShiftCam-echniek
Hoe dik en groot een Adventure van BMW ook is; feit is dat je er nog heel makkelijk mee kunt rijden. Met de 1250cc boxer met ShiftCam gaat dat nog beter. Immers is het nieuwe blok soepeler dan ooit. En da’s lekker wanneer je eens het terrein in trekt.
De grootste Adventure van BMW – hangt weer vol met lekkernijen als een 30 liter tank, meer windbescherming, spaakwielen en meer veerweg – is straks te koop in drie versies: de standaard, Exclusive en de HP. Je herkent ze aan de kleur: de standaard is IJsgrijs, de Exclusive Kalamata metallic en de superieure HP is gehuld in de BMW Rennsport kleuren wit, rood en blauw.
De BMW R1250 GS Adventure is wel een motor voor mannen en vrouwen met gespierde benen. In stilstand dien je wel even 268 kilo staande te houden. Met korte pootjes kan dat lastig zijn, de zithoogte is immers 890 of 910 mm.