BMW’s GS Adventure is een dikke Bertha, maar tegelijk erg wendbaar en zeker geen huiselijk type. Het draait allemaal om het avontuur, of anders wel toeren met een avontuurlijke twist. Met het nieuwe 1250-blok is de Adventure dikker dan ooit. De ShiftCam-technologie maakt het boxerblok smeuïger dan ooit en het soepele karakter past prima bij deze avonturenfiets.
Blitskikker
Iedereen dreunt uit zijn blote hoofd waarschijnlijk alle verschillen met een gewone R1250GS op: dikkere tank (30 i.p.v. 20L), meer windbescherming, spaakwielen en meer veerweg (210/220 i.p.v. 190/200). Het zadel bevindt zich 890 of 910 mm boven de grond en het gewicht stijgt tot 268 kg. Bij BMW ontkom je niet langer aan verschillende varianten. De basis-Adventure is allesbehalve grijs, maar komt wel in Icegrey. De hoofdkleur van de Exclusive is Kalamata metallic. Pardon? Hou het gemakshalve op camouflagegroen. De blitskikker van het stel is de HP in het wit, rood en blauw. Het eendelige endurozadel maakt de show af.
Foto’s: BMW
[justified_image_grid ids=7573,7574,7575,7576,7577,7578]