We vermoedden al eerder de komst van deze BMW en nu komt hij er ook. Wel een bijzondere move van BMW. Niet in hun thuisland tijdens de Intermot deze nieuwe motor onthullen, maar het nieuws een paar dagen later in Amerika verspreiden. Een reden zou kunnen zijn dat met Amerika’s motto ‘the bigger, the better’ de K1600(B) daar meer aansluiting vindt dan in Nederland. En het woord ‘Bagger’ op z’n Amerikaans uitspreken natuurlijk wel een beter gevoel oplevert.De K1600GT zagen we wel al op de Intermot, dit is dus de ‘Bagger’-versie. De krachtbron is hetzelfde. Een zes-in-lijn met 160 pk. De Bagger heeft een lage, cleane achterkant en koffers met geïntegreerde verlichting. Daarnaast zien we vergeleken met de K1600GT verchroomde dempers die parallel staan met de grond. Het achterspatbord is opklapbaar om het losmaken van het achterwiel te vergemakkelijken. Wat het manoeuvreren met dit zwaargewicht moet vergemakkelijken is een optionele achteruitversnelling. Een quickshifter zouden we het niet willen noemen, maar met de zogenaamde Shift Assistant Pro zou schakelen zonder koppelingshendel kunnen. Daarnaast rust BMW de Bagger uit met BMW’s Dynamic ESA oftewel elektronische veerafstelling.
Stay tuned
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.
Vorig artikel
Volgend artikel
Gerelateerde artikelen