BMW’s zescilinder GTL en B krijgen een update. Dit is wat we weten over de K 1600 voor 2022.
BMW Motorrad heeft zijn topmotoren – de monsterlijke zescilinder BMW K 1600 GT, GTL en B (de eerste twee zijn luxe toermotorfietsen en de derde is een bagger) – de laatste tijd wat verwaarloosd. Maar München heeft zich op andere dingen geconcentreerd. En nu zijn er na een jaar of vier een paar interessantere updates gekomen. BMW gaat niet naar de EICMA 2021, daarom zullen de K1600’s iets later worden gepresenteerd.
Is de Harley Pan America je te duur? Probeer dan de Lifan KPT 400
Euro 5, nog steeds met 158 pk
De vraag is: hoe gaan de nieuwe K 1600 GTL, K 1600 GT en K 1600 B er voor 2022 uitzien? De Duitse certificeringsgegevens bevestigen nieuwe emissiecijfers, die lager zijn dan die van de huidige modellen. Dit betekent dat ze zijn opgewaardeerd tot Euro5. Dat is voorlopig alles, maar aangezien deze motoren de vlaggenschepen zijn van BMW, verwachten we op zijn minst meer technologie, zoals cruise control op basis van radar en het 10,25-inch tct-scherm dat we al zagen op de BMW R 1250 RT. Wanneer we ze in het echt te zien krijgen, weten we niet, maar het is mogelijk dat er ook updates komen voor de bovenbouw. Wel zijn volgens Internet Archive de URL’s veranderd, die de 2020-modellen vermelden.