Foto’s: BMW
De nieuwe modellen zijn herkenbaar aan gebruik van geanodiseerde onderdelen, zoals bij de F700 GS net onder het logo, het metaalkleurige plaatje en bij de F800GS het plaatje met het logo. Verder moet je echt met een vergrootglas aan het werk om de verschillen te vinden. Ja, hier en daar is een afdekplaatje anders, of heeft een logo een nieuwe typografie gekregen, maar de veranderingen zijn minimaal. De kleurenschema’s zijn wel helemaal vernieuwd.
Motorisch blijven de onderlinge verschillen gelijk. Dus beide een 798cc grote paralleltwin, die bij de F700GS goed is voor 75 pk en bij de F800GS 85 pk mag leveren. Daarnaast heb je als koper nu meer keuze als het gaat om zithoogtes. Er zijn veel verschillende zadels, van een langgerekt ‘crosszadel’ tot een buddyseat met twee duidelijk gevormde zitplaatsen. Ergonomie is een belangrijk kenmerk van de 700 en 800 en naast de keuze uit liefst vier zadels, zijn er liefst vijf zadelhoogtes beschikbaar (765-860 mm voor de F 700 GS en 820-920 mm voor de F 800 GS) en daarnaast is er ook de mogelijkheid nog te kiezen voor een verlaagde vering. Je kunt dus zeggen dat hij iedereen wel past…
[justified_image_grid ids=22850,22851,22852,22853,22854,22855,22856,22857,22858,22859,22860]