Live vanaf de Intermot in Keulen: de nieuwe BMW R1200R. Is het geen plaatje? Wij denken van wel. En dat plaatje heeft nu het nieuwste 1200-boxerblok zoals we dat uit de GS en RT kennen, en die levert in deze R 125 pk bij 7750 toeren per minuut en 125 Nm bij 6500 toeren per minuut. De echte winst zit ‘m vooral in het koppel, dat over het gehele toerenbereik flink is toegenomen. We zien nu aan de voorzijde dus ook een radiateur en het gehele in- en uitlaattraject is onder handen genomen. Kortom: deze R1200R heeft nog steeds een klassiek boxerblok, maar in hedendaagse uitvoering is -ie weer geheel anno 2014.
Qua elektronica is de R1200R uitgerust met nagenoeg alle elektronische snufjes die ze bij BMW op voorraad hadden. Tractiecontrole, twee rij-modi (rain en road) en nog een upgrade naar vier rij-modi waarbij er één te personaliseren is,
Verder is het gehele uiterlijk aangepast naar moderne maatstaven, maar we zien nog steeds een typische R1200R. Een fraai enkelzijdig opgehangen tienspaaks-achterwiel, het nieuwste ESA, quickshifter en keyless-ride, waarbij één en ander natuurlijk optioneel is.
We updaten dit bericht later in de ochtend met meer foto’s en gaan dan nog iets uitgebreider op de informatie in.
[justified_image_grid ids=20875,20876,20877,20878,20879,20880,20881,20882,20883,20884,20885,20886,20887,20888,20889,20890,20891,20892,20893,20894,20895,20896,20897,20898]