vrijdag 22 november 2024

Blood Bikes Scotland verwelkomt nieuwe Zero SR/S

De afgelopen jaren zijn er in het Verenigd Koninkrijk en elders diverse Blood Biker-organisaties ontstaan. Deze organisaties vervoeren bloed, monsters, PBM’s en andere medische materialen snel en efficiënt tussen ziekenhuizen en andere zorginstellingen. Sinds het coronavirus is er bijzonder veel vraag naar hun onmisbare steun bij het vervoer van deze benodigdheden.

Avon Tyres ook donateur

De ene goede daad verdient de andere, maar het lijkt ook een inspiratie te zijn voor een andere. Aangemoedigd door wat deze vrijwillige motorrijders in het Verenigd Koninkrijk aan het doen waren, werd al snel Blood Bikes Australia opgericht, dat essentiële medische benodigdheden de halve wereld rondbrengt. Avon Tyres stapte in 2020 ook in om de Britse Blood Bikers van nieuwe banden te voorzien. 

Nu, in 2021, is Blood Bikes Scotland erop uit om zowel het Schotse gezondheidszorgsysteem als het milieu te helpen. Dankzij een gulle subsidie van Keep Scotland Beautiful en Greener Scotland kon BBS een Zero SR/S aanschaffen om haar belangrijke vrijwilligerswerk te doen.

Het team noemde hun nieuwe SR/S ‘Sadie’, naar de uiterst nuttige fondsenwerving voor Blood Bikes Scotland door een groep die Sadie’s Shed heet. Nu er in het Verenigd Koninkrijk steeds meer elektrische voertuigen op de weg komen, lijkt het een slimme zet om deze uiterst belangrijke vrijwilligersinspanningen te ondersteunen met elektrische motorfietsen.

Test 2020 Zero FX: Groen speelgoed 

Opvallende motor

Hoewel alle reflecterende stickers die op schijnbaar elk beschikbaar SR/S-oppervlak zijn aangebracht in het oog springen, doet de fiets zelf dat ook ruimschoots uit zichzelf. Misschien kan de aard van Sadie, hoezeer ze ook opvalt, helpen om meer aandacht te trekken voor de Blood Bikers in het algemeen en nog meer vrijwilligers en donateurs te interesseren om hun belangrijke werk te steunen. 

Zullen andere Blood Bikes-groepen ook de overstap maken naar elektrische motorfietsen? Omdat het vrijwilligersorganisaties zijn, zal dat waarschijnlijk afhangen van de gulheid van donateurs en subsidies, zoals bij deze aankoop het geval was. Het lijkt waarschijnlijk dat dit in de toekomst zal gebeuren, gezien het huidige elektrificatie traject in het Verenigd Koninkrijk en de doelstellingen van de Britse overheid.

Redactie
Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen