vrijdag 22 november 2024

Bloed, zweet en tien jaar werk: Birger Hansen’s Ferrari F355-motor

Het klinkt als een wild idee dat zo uit een Hollywood-film zou kunnen komen: een motorblok van een Ferrari F355 in een motorfiets plaatsen. Maar voor de Deen Birger Hansen en zijn vriend Michael Anderson werd dit wilde idee werkelijkheid, na enkele jaren van hard werken en toewijding.

Het avontuur begon tijdens een gezellige avond waarin Hansen en Anderson genoten van een paar drankjes. Terwijl ze aan het discussiëren waren over hun gedeelde passie voor motoren, ontstond er plotseling een idee dat hun adrenaline deed stijgen. Ze besloten dat het tijd was voor een uniek project: een motorfiets met een Ferrari-motorblok.

Het was aan Anderson om het motorblok te vinden. Als dat hem gelukt was, zou Hansen de taak op zich nemen om de motorfiets zelf te bouwen. Ze waren vastbesloten om deze uitdaging aan te gaan, ongeacht de obstakels die ze onderweg zouden tegenkomen.

Gedurende een periode van maar liefst 10 jaar werkten Hansen aan het droomproject. Er moesten meer dan 100 speciale onderdelen worden gemaakt om het motorblok naadloos in het chassis van een Boss Hoss motorfiets te integreren. Dit vergde enorm veel inspanning en vakmanschap, maar door vastberadenheid is het project nu een succes.

Nadat de bouw van de motorfiets was afgerond, was het tijd om alle benodigde vergunningen en keuringen te regelen. Hansen wilde er zeker van zijn dat zijn onconventionele creatie legaal de weg op kon. Daarnaast moest alles natuurlijk ook veilig zijn voor zowel hemzelf als andere weggebruikers. En na een grondige keuring en inspectie kreeg de motorfiets groen licht. Het voertuig werd officieel geregistreerd en kreeg een kenteken. Nu kan Hansen dus genieten van zijn unieke creatie, legaal op de weg.

Geruchten Ferrari-motorfiets berust op misverstand

Jesse Busser
Jesse Busser
Jesse Busser werd op 27 januari 1998 geboren en had tijdens zijn vroege jeugd niet al te veel met tweewielers. Daar kwam spectaculair verandering in toen hij op zijn zestiende begon met scooterrijden. Toentertijd was de motor die hij later wilde rijden een Moto Guzzi Griso 750, maar nu is hij niet meer weg te slaan van zijn Suzuki DL-1000 V-Strom.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen