Bimota zal geen elektrische motoren hebben. Het merk, dat gesteund wordt door Kawasaki, blijft zich richten op benzine modellen met hoge prestaties.
Hoewel Kawasaki, de leverancier van motoren en technologie voor Bimota, zich diversifieert in alternatieve brandstoffen met elektrische en hybride oplossingen, is het Italiaanse merk vastbesloten om alleen verbrandingsmotoren te gebruiken.
Pierluigi Marconi, de COO van het bedrijf, vertelde aan MCN:’Voor elektriciteit is mijn standpunt beperkt tot 20 kW en niet meer. Maar Bimota kan geen motorfiets met 20 kW maken omdat dat niet ons doel is. Wij zijn gericht op motorfietsen met hoge prestaties.’
Nieuwe 2024 Bimota TERA: gesuperchargede crossover
Kawasaki heeft een belang van 49,9% in Bimota. Het Japanse bedrijf produceert momenteel een reeks elektrische modellen in de A1-klasse en ook hybride modellen met zowel een elektromotor als een tweecilinder motor van 451cc.
Marconi vervolgde: ‘Tot nu toe hebben we nog geen elektrische voertuigen geproduceerd. In de toekomst zullen we zien of de technologie verandert. Voorlopig geldt, dat als het elektrische voertuig veel vermogen levert, het ook een hoog voltage moet hebben. En hoog voltage is erg gevaarlijk.’