De Bimota Tesi H2 is een motor waarvan menig motorhart op hol slaat. De supercharged sportmotor bevat techniek om je vingers bij af te likken, waarvan vooral het naafbestuurde voorwiel opvalt. Die dure manier om je motor de bocht in te sturen was altijd al een dingetje van Bimota. De andere motor waaraan Bimota de laatste hand legt, is de KB4. Deze volledig bekuipte Bimota is meer een modern-classic.
Hoe ze het voor elkaar krijgen, is ons een raadsel. Maar het Japanse Young Machine wist de Bimota KB4 te betrappen bij een benzinestation in Rimini. Opvallend op deze foto’s is de lange luchtinlaat, die van voor naar achter loopt, aan de linkerzijde van de motor.
Je zou denken dat het de inlaat is voor de Kawasaki supercharger, wat nogal een verrassing zou zijn. Immers verwachten we dat Bimota KB4 gebaseerd is op de Ninja 1000 SX. Maar omdat de luchtinlaat tot aan het einde van de achterzijde loopt, is de meest redelijke gok dat de Bimota KB4 de radiator/oliekoeler in de kont heeft geplaatst. Denk daarbij aan de Benelli Tornado Tre 900. We verwachten niet dat de KB4 net als de Benelli ook is voorzien van ventilatoren.