Vorige week op de EICMA zagen we deze MGX-21 langskomen: een prototype van Guzzi. Maar, wat is het precies? Nou, dat ‘prototype’ moet je niet al te serieus nemen, want het is in de basis een rijdbare California 1400 die twee jaar geleden op de EICMA het levenslicht zag.
Rondom die California-basis zien we nu bijzonder veel carbon, een matzwarte lak, hippe wrap om de uitlaatbochten, dichte wielen, een dikke baggerkuip en rode accenten op voorspatbord, beide cilinderkoppen en remklauwen.
Veel andere informatie wil Guzzi niet loslaten, maar wij zouden het wel cool vinden als de Italianen voor een big-bore motorblok kozen: dus dat de 1380cc V-twin qua cilinderinhoud een maatje groter gaat. Gewoon, voor het ultieme baggergevoel. Maar ja, zo lopen we wel een beetje op de zaken vooruit, want Guzzi wil niet eens vertellen of dit slechts een statement is, of dat er echt plannen zijn om de bagger wellicht al in 2015 op de markt te brengen.