De ontwikkeling van de Ducati V21L, de eerste elektrische motorfiets uit Bologna, vordert. Natuurlijk is het werk op de achtergrond en buiten het zicht van het publiek gedaan. Maar nu is er een klein inzicht in de huidige stand van zaken.
Er werden tests uitgevoerd op verschillende racecircuits om gegevens te verzamelen, de voortgang van de ontwikkeling te controleren en de richting voor verdere ontwikkeling te bepalen.
Alex De Angelis werd opnieuw geactiveerd als testrijder. In de video kun je hem het elektrische prototype zien testen. Zijn feedback heeft een beslissende invloed op de ontwikkeling. Hij reed op het circuit van Vallelunga in Italië.
Ducati Corse en Ducati’s productontwikkelingsafdeling werken nauw samen aan dit project om een high-performance elektrische motorfiets te ontwikkelen die een voorbeeldig gewicht zal bieden voor dit segment.
Ducati Ghost: een hybride concept voor de toekomst
Het begin van het elektrische tijdperk
Ducati ziet het project als het begin van zijn elektrische tijdperk. Dit maakt het een belangrijke stap in de geschiedenis van het bedrijf. Natuurlijk zal de motor nog verder worden ontwikkeld, want er is nog tijd tot de start van de MotoE in 2023. Over enkele maanden zal verslag worden uitgebracht over de verdere vooruitgang.
Roberto Canè, Ducati eMobility Director: ‘Sinds we voor het eerst met het Ducati MotoE prototype naar het circuit zijn gegaan, is het ontwikkelingswerk aan het project nooit gestopt, zelfs niet voor een moment. Het harde werk van het hele team werpt zijn vruchten af met de voortdurende vooruitgang, wat ons zeer gelukkig maakt. In slechts vier maanden tijd heeft ons prototype positieve feedback opgeleverd op enkele van de belangrijkste Italiaanse circuits. Er is nog veel werk voor de boeg, maar de richting is zeker goed.’