Meer dan 30.000 motorliefhebbers kwamen naar Rauschenberg voor de Open House van SW-MOTECH. In een stralende zon vierden bezoekers, exposanten, medewerkers en hun familie een motorfeest dat iedereen zich nog lang zal herinneren. Overal op het festivalterrein heerste een ontspannen sfeer, de vele blije gezichten getuigden van een uitgelaten stemming.
Rond Rauschenberg domineerden motorfietsen
Bijna 2.500 testritten werden tijdens het hele weekend afgewerkt. Door de afsluiting van de hoofdweg en de uitbreiding van het festivalterrein werd de bezoekersstroom gelijkmatig verdeeld en verliep de afhandeling van de testritten zonder problemen. De beste omstandigheden om de talrijke motoren van de verschillende fabrikanten te testen: Ducati kwam met de Desert X, Aprilia presenteerde de Tuareg 660 en Husqvarna stelde de Norden 901 ter beschikking. De Amerikaanse fabrikanten Harley-Davidson en Indian Motorcycle stelden hun vloot ter beschikking voor talrijke testritten. BMW, Honda, Kawasaki, KTM, Triumph, Suzuki, Yamaha en Zero maakten het uitgebreide gamma volledig met hun motorfietsen.
Nieuwe kleur voor Ducati Streetfighter V2
Bier, Stunt-show en plezier voor de kinderen
De onverschrokken stuntrijders van de FMX Show zorgden voor echte actie: Met hun waaghalzige backflips brachten de stuntrijders de toeschouwers in vervoering – in totaal zes keer werd de sfeer rond het stuntterrein flink opgestookt. De aangrenzende biergarten was een populaire ontmoetingsplaats voor langere pauzes, het springkasteel en het parcours voor quads en elektrische mini FTR’s was de pretmagneet voor de talrijke jonge bezoekers. Bijna 400 kampeerders maakten van de gelegenheid gebruik en brachten de nacht door op de ruime tentenweide.
Op het grote live podium presenteerden de fabrikanten hun innovaties. Op vrijdag- en zaterdagavond was er iets voor de oren: De coverband SEVEN HELL bracht het feestpubliek met een krachtig-stemmige uitstap door de rockgeschiedenis naar het kookpunt en zorgde voor een waardige afsluiting van de enerverende festivaldagen.
De bezoekers konden de productwereld van SW-MOTECH ontdekken in de factory outlet, het grote magazijn of de merchandise trailer. Tijdens de informatieve rondgang door de werkplaats, de productie en de kwaliteitsborging gaven de medewerkers van de afzonderlijke afdelingen een dieper inzicht in hun dagelijkse werkzaamheden.