De 2024 Ducati Hypermotard 698 Mono, onthuld in de vijfde aflevering van de Ducati World Première webserie 2024, belooft de nieuwe benchmark te zetten voor supermotards op de weg. Dit model vertegenwoordigt een mix van race-erfgoed en straatklare prestaties, klaar om elke rit om te toveren in een opwindende ervaring.
Superquadro Mono-motor
Kern van deze motorfiets is de innovatieve Superquadro Mono-motor, een krachtig hart dat de grenzen van eencilinderprestaties herdefinieert. Met een adembenemend vermogen van 77,5 pk en een toerental tot 10.250 tpm, is deze motor een technologisch meesterwerk, rechtstreeks afgeleid van de legendarische tweecilinder van de Panigale 1299.
Ducati heeft de 2024 Multistrada V4 RS gepresenteerd
Innovatie ontmoet adrenaline
De Hypermotard 698 Mono is standaard uitgerust met een geavanceerd elektronicapakket dat rijders helpt om de kunst van supermotard-rijden te beheersen. Van ABS Cornering tot een scala aan rijhulpjes, deze motorfiets biedt zowel beginners als ervaren rijders een ongekende controle en rijplezier.
Ducati’s toewijding aan esthetiek blijft ongeëvenaard, met een design dat zowel eenvoud als agressiviteit uitstraalt. Van het vlakke zadel tot de dubbele uitlaatdempers, elke lijn van de Hypermotard 698 Mono schreeuwt prestaties en stijl.
De funbike incarnatie
Met zijn intuïtieve ergonomie, responsieve chassis en krachtige motor nodigt de Hypermotard 698 Mono je uit om elke rit om te zetten in een plezierige belevenis. De supercompacte LED-koplamp en de ‘Graffiti’ kleurstelling van de RVE-versie versterken de speelse persoonlijkheid van deze motor.
Technologie en chassis
Ducati’s baanbrekende aanpak van rijmodi maakt de Hypermotard 698 Mono veelzijdig en aanpasbaar. Vier rijmodi, waaronder Sport en Wet, samen met verschillende niveaus van Wheelie Control en ABS, zorgen voor een perfecte harmonie tussen rijder en machine.
Het chassis is ontwikkeld met input van de Panigale, wat resulteert in een rijgedrag dat zowel nauwkeurig als speels is. De 2024 Ducati Hypermotard 698 Mono is meer dan gewoon een motor; het is een verlengstuk van de rijder zelf.