In Milaan – ja, nog steeds nieuws van deze beurs – presenteerde Yamaha de XSR700 Legacy, die gebaseerd is op de MT-07. De scrambler variant verschilt alleen op details van zijn zustermodel XSR700 XTribute.
700cc tweelingzussen
De XSR XTribute en de XSR700 Legacy kun je bijna tweelingzussen noemen. Kleine verschillen zijn alleen te zien in de details, hoewel de XTribute al in 2018 werd geïntroduceerd, de Legacy pas in 2022.
Marathonmotor Yamaha XV750 Virago: een motor voor het leven
Het nieuwe model heeft geen decoratieve elementen meer op de tank en de led-koplamp van de Legacy is voorzien van drie dwarsbalken. Dat is het eigenlijk voor de veranderingen.
Verder blijft de vertrouwde uitrusting behouden, zoals het rooster voor het waterkoelsysteem, de voorvork met moffen, het klassiek vormgegeven zadel en de geprofileerde voetsteunen voor een betere grip.
De wielen werden voorzien van Pirelli MT 60 RS-banden in het formaat 120/70 ZR 17 en 180/55 ZR 17.
Ook geen technische wijzigingen
Er zijn ook geen technische veranderingen. De 689cc-tweecilinder met 73,4 pk (54 kW) bij 8.750 tpm en 67 Nm bij 6.500 tpm blijft bestaan. Met een volle tank van 14 liter wordt 190 kg als totaalgewicht opgegeven. De zithoogte is 855 mm.
Beschikbaarheid
Bij de dealers zal de Yamaha XSR700 Legacy vanaf februari 2023 verkrijgbaar zijn in de kleurstelling Speedblock Silver.
Technische highlights van de Yamaha XSR700 Legacy
- Kruiskopmotor met hoog koppel en 689 cm³ cilinderinhoud
- Lichtgewicht en slank centraal buisframe
- Klassiek scrambler ontwerp
- Scrambler-stuur met middenbeugel, handgrepen en grote voetsteunen.
- Hightech led-koplamp en led-achterlicht in de typische ronde vorm van de XSR-familie Pirelli MT 60 RS banden met blokprofiel voor gebruik op de weg en in het terrein.
- Nieuwe, exclusieve kleur en speedblock graphics in retro design