vrijdag 22 november 2024

2023 update voor Ducati Scrambler 800-familie

De Ducati Scrambler 800 Icon, de Nightshift en de Full Throttle krijgen een update voor 2023. Naast nieuwe kleuren is ook de elektronica opgewaardeerd.

Het blok

De luchtgekoelde V2 is herzien en 2,5 kg lichter geworden. Het vermogen blijft echter 73 pk bij 8.250 tpm (er wordt ook een A2-variant aangeboden). Het maximumkoppel van 65 Nm is nu echter pas beschikbaar bij 7.000 tpm in plaats van 5.750 tpm. Het blok zit nu in een nieuw ontworpen trellis frame, wat iets gewicht moet besparen. Ducati heeft in totaal vier kilogram bespaard (nu 185 kg volgetankt). De achterbrug is ook veranderd en het achterframe is nu met bouten bevestigd.

In de nieuwe serie wordt een achtplaatskoppeling gebruikt, die minder handkracht vergt, kleiner is en nauwkeuriger zou schakelen. Een optionele up/down quickshifter is nu ook beschikbaar.

Elektronica

Nieuw is de ride-by-wire, die verschillende rijmodi mogelijk maakt. Road en Wet zijn hier beschikbaar. Er is nu ook een tractiecontrolesysteem geïnstalleerd, terwijl het bochten-ABS blijft bestaan. De instellingen kunnen worden bediend via het nieuwe 4,3-inch tft-scherm. Als optie wordt een multimediasysteem aangeboden, waarmee je je smartphone kunt koppelen en zo muziek en oproepen via het display kunt beheren.

Ducati Diavel V4 vanaf januari 2023 bij de dealer

Ducati Scrambler 800 Icoon

De Ducati Scrambler 800 Icon heeft een lager stuur en wordt aangeboden in geel, zwart en rood. Naast een verdere uitbreiding van het assortiment optionele accessoires zijn er ook verwisselbare covers waarmee de Scrambler 800 in nog eens zes kleurstellingen kan worden gestyled.

Ducati Scrambler 800 Nightshift

De stijlvolle Nightshift krijgt een donkerblauwe kleurstelling. Hij is uitgerust met een breed plat stuur, stuurspiegels, spaakwielen en een aangepast zadel.

Ducati Scrambler 800 Full Throttle

De Full Throttle, geïnspireerd op het Amerikaanse flat-track racen, wordt geleverd in rood en zwart en is voorzien van een Termignoni-uitlaat, blokbescherming en een quickshifter.

Redactie
Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen