In 2021 was de CB650R de bestverkochte Honda in Europa en dit jaar staat hij op de tweede plaats achter de 1100 Africa Twin. Kortom, het is een van de populairste Honda’s.
Bovenal is het de enige halve liter-motorfiets die wordt aangedreven door een viercilinder, in een segment waarin tweecilinders de boventoon voeren. Naast de driecilinder Triumph Trident 660.
De CB650R, gelanceerd in 2019, maakt de Neo Sports Café-familie, bestaande uit een 1000-, 125- en 300 cc – compleet. De CB650R werd in 2021 voor het laatst bijgewerkt – blok en het chassis.
In dat jaar werd de Honda Euro5-conform gemaakt. Ter herinnering: het is een 649 cc met dubbele nokkenastiming en zestien kleppen, hij levert 95 pk bij 12.000 tpm en er is ook een gedempte versie met 35 kW voor houders van een A2-rijbewijs.
Nieuw voor 2021 waren het nokprofiel met variabele inlaattiming, nieuwe ECU-mapping en krukaspositiesensor. Aan de voorkant kwam de Showa SFF-BP (Separate Function Fork – Big Piston) vork met 41mm-binnenpoot, een herzien LCD-display, een nieuwe nummerplaathouder en een USB-aansluiting onder het zadel. Ten slotte bood het stuur een meer voorwaartse rijpositie. De CB650R heeft een opgegeven leeggewicht van 202 kg en staat momenteel genoteerd voor € 10.450,- voor het modeljaar 2022.
Seiko en Honda maken special edition Super Cub horloge
Voor 2023 zijn er geen wijzigingen ten opzichte van het in 2021 bijgewerkte model, behalve in de kleurstellingen. De CB650R is nog steeds verkrijgbaar in zowel Grand Prix Red als Matt Gunpowder Black Metallic, maar beide kleuren krijgen voor 2023 nieuwe zwarte carterdeksels en nokkenasdeksels. covers, evenals opvallende bijgewerkte graphics. Het Matt Gunpowder Black Metallic-kleurenschema heeft nieuwe blauwe highlights op de benzinetank en kont, en een nieuwe rode monoshock. De Grand Prix Red wordt geleverd met een nieuw zwart voorspatbord en belly pan met een gewaagd rood Honda-logo dat combineert met de nieuwe rode monoshock.
.