Het Europese succes van de Ténéré 700 heeft Yamaha gemotiveerd hoe de Ténéré 700 naar een hoger niveau te tillen. Vandaag begint Yamaha aan een nieuw hoofdstuk in het verhaal van de Ténéré met de onthulling van het Ténéré 700 Raid Prototype. Het model is gebouwd met uitgebreid gebruik van GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing) performance-onderdelen.
De hooggespecificeerde Raid-motorfiets is in Europa door Yamaha ontwikkeld met gebruikmaking van de ervaring van offroad-rijders Alessandro Botturi en Pol Tarrés. Het doel is het volledige Raid-potentieel van de Ténéré 700 te benutten, uitvoerig getest door de twee offroad-rijders in de Marokkaanse woestijn.
Bekijk hier het laatste 2022 motornieuws vanaf de EICMA
Highlights van de Yamaha Ténéré 700 Raid Prototype
Motorblok
- Volledig titanium Akrapovič race-uitlaat
- GYTR ECU
- High performance airbox en filter
- 48 tanden eindaandrijftandwiel
- Oversized radiator
- Dubbele koelventilatoren
- Nieuw waterpompdeksel
- Nieuwe oliekoeler
- Rekluse koppeling voor zwaar gebruik
- Tweedelig koppelingsdeksel
- Nieuwe koppelingshendel
Ophanging
- 48 mm lange veerweg voorvork – 270 mm
- CNC drievoudige klemmen
- Nieuwe achterschokdemper met lange veerweg – 260 mm
- Nieuwe achterwielophanging
Remmen
- Hoge specificatie enkele voorschijf – 300 mm
- Race remblokken
- Vernieuwde hoofdremcilinder voorrem
- Nieuwe remhendel voorrem
- Oversized 267 mm diameter achterschijf
- Nieuwe montagebeugel voor remklauw
- Staalomvlochten remslangen voor en achter