Een winnend team kun je niet veranderen. En wat betreft de 890 Duke R kun je het alleen maar eens zijn met KTM. Het vlaggenschip van de LC8c-reeks is en blijft de benchmark in zijn klasse op het gebied van sportief rijden. `Er is eerlijk gezegd ook geen reden om iets te veranderen aan een pakket dat op dit moment al top is,’ klinkt het uit Mattighofen. Daarom brengt de enkele dagen geleden door KTM aangekondigde update van de middengewicht naked een nieuw kleurenschema met zich mee, Atlantic Blue genaamd, waarachter het helemaal niet moeilijk is om iets op te vangen van de erfgoedkleuren van de RC16 MotoGP.
Suzuki GSX-S MotoGP Editions: net als Mir en Rins
Op technisch vlak behoudt de 890 R Duke het pakket dat hem naar de top van de categorie bracht. De LC8c parallell-twin is geconfigureerd voor 121 pk en 99 Nm, met een stalen buizenframe en volledig instelbare WP APEX-vering. Het remsysteem blijft steunen op Brembo Stylema-remklauwen met 320 mm schijven, aangestuurd door een Brembo MCS hoofdremcilinder.