Zitten we ons druk te maken over een mogelijke CBX1100 met het blok van de Africa Twin, waren we de 2021 Honda CMX1100 Rebel helemaal vergeten. We schreven erover in maart dit jaar en nooit hebben we er ook maar iets van vernomen. En zo ineens staat-ie er: de CMX1100 Rebel. Of zoals Honda schrijft: onze kijk op custom cool, een klassieke, knokige ‘bobber’ met een moderne twist. De Rebel wil zowel opwinding als ontspanning brengen.
Het blok is een bekende: de 1084 cc parallel twin. Ja, die kennen we ook van de Africa Twin en de Adventure Sports. En geloof ons: da’s een heerlijk blok. Het levert een serieus vermogen en doet dat met een vet geluid uit de uitlaat. Maar het wordt nooit te gek.
2021 Honda CMX1100 Rebel uitgelicht
Natuurlijk zit de CMX1100 Rebel vol rijhulpmiddelen. We zetten ze voor je op een rijtje:
- Honda Selectable Torque Control
- Wheelie Control
- Cruise Control
- Drie rijmodi
- Throttle By Wire
Ook aan kwaliteitsonderdelenis er geen gebrek, zoals de 43 mm cartridge-style voorvork, ‘piggyback’ schokdemper achteraan en de radiaal gemonteerde vierzuigerremklauw in het voorwiel. Alle verlichting is van het type led, het lcd-display toont zwart/wt (zwarte achtergrond, witte info) en de CMX1100 is verkrijgbaar met de optie Dual Clutch Transmission (DCT).
Voor de CMX1100 Rebel heeft Honda twee pakketten samengesteld, afhankelijk van het inzetgebied.
Street
- Gestikt ‘Diamond Flat’-zadel – standaard of voorwaarts geplaatste vervangzadel zwart of bruin
- Bagagedrager achteraan
- Tankpad
- Koplampbehuizing
- Korte spatlap voor
- Belijning op de banden
Tour
- Gestikt ‘Diamond Flat’-zadel – standaard of voorwaarts geplaatste vervangingszadel zwart of bruin
- Sissybar
- Achterbagagedrager
- Zadeltas
- Windscherm
Wanneer de nieuwe Honda CMX1100 Rebel bij de Honda-dealer in de showroom staat, is nog niet bekend. Ook de prijs is nog niet bekend en wordt later bekend gemaakt.