De 2019 BMW R1200RT zou zijn uitgerust met VVT. Bovendien wordt de inhoud vergroot van 1.170cc naar 1.250cc.
Bij Motorcycle.com weten ze het zeker. Ze hebben de nieuwe BMW R1200RT 2019 betrapt tijdens het uitvoeren van roadtests. En wat je meteen ziet, zijn de cilinderkoppen. Die zien er anders uit.
Zouden dat de koppen zijn met variabele kleptiming waar al zo lang sprake van is? Immers zijn de Ducati Multistrada en de Suzuki GSX-R1000 de beamer al voorgegaan. De bedoeling is dat vermogen en koppel nog beter worden uitgesmeerd over het gehele toerenbereik. Maar het kan ook zijn dat de koppen mechanische geluiden nog beter dempt.
De inhoud van het boxerblok zou zijn vergroot van 1.170cc naar 1.250. BMW zou deze ingreep hebben toegepast om al klaar te zijn voor Euro5. Verder vallen de zijpanelen op en de scherpere koplamp. Het instrumentarium is zoals je mag verwachten van een vernieuwd model totaal anders, met een groter TFT-display.
Op de zijkant van de ‘R1250 RT’ staat nog het logo van de 1200. Da’s natuurlijk om spiedende ogen op het verkeerde been te zetten. Wat mogelijk niet is gelukt.