Volgende week rijdt testredacteur Ad de Kawasaki Z900 RS en de Z900 RS Café voor het eerst in Barcelona. De Z900 RS werd gelanceerd op de Tokyo Motor Show en de Z900 RS Café op de EICMA.
Kawasaki Z900 RS
De Kawasaki Z900 RS is een ode aan de Kawasaki Z1 uit de jaren zeventig. De tank, de koelribben en de gegoten verlgen als spaakwielen herkennen we uit duizenden. Het nieuwe frame is ontworpen om de ideale rijpositie te creëren voor de rijder, maar wel met behoud van de smalle vorm van de tank. De Z900 RS heeft een 948cc vloeistofgekoelde motor met 111 pk (82 kw) bij 8.500 toeren per minuut. Daarnaast is de Z900 RS voorzien van Traction Control, verschillende rijmodi en assisted slipperclutch.
Kawasaki Z900 RS Café
De basis is de Z900 RS maar voor de liefhebber is deze motor alvast verbouwd in café-racer stijl. De Z900 RS Café heeft een ander, sportiever zadel, een lager en sportiever stuur en een ander kuipje. Ook is de RS Café voorzien van moderne snufjes, zoals ledverlichting, slipperclutch, radiaal gemonteerde remklauwen en een instelbaren vering.
Heb jij brandende vragen voor Ad over de Z900 RS of over de Z900 RS Café? Stel ze dan gerust, en wij zullen ons uiterste best gaan doen om Ad jouw vraag te laten beantwoorden nadat hij beide modellen uitvoerig heeft getest! Stuur je vraag naar redactie@moto73.nl.