Valentino Rossi heeft samen met de mediaholding The Hundred een nieuwe fase in de ontwikkeling van VR46 opgestart. Het doel is innovatieve content en meeslepende virtuele ervaringen aan te bieden aan motorsportfans over de hele wereld.
In feite is de negenvoudig wereldkampioen het web opgegaan, met een bedrijf dat unieke inhoud ontwerpt en ontwikkelt in de metaverse gewijd aan het merk VR46. Denk daarbij aan gaming en NFT’s (non-fungible tokens).
The Hundred, zet z’n know-how in om virtuele ervaringen te ontwikkelen voor de vele fans van Valentino Rossi over de hele wereld, motorsportliefhebbers en gamers in het algemeen. De joint venture die leidde tot de geboorte van VR46 Metaverse werd gepromoot door Nicola Volpi, hoofdinvesteerder van The Hundred.
‘Instappen in deze sector is een echt stimulerend avontuur, dat ik samen met partners op een gestructureerde manier wil aanpakken,’ zegt Valentino Rossi. ‘Ik vind het fantastisch om fans over de hele wereld te kunnen bereiken, door hen de sfeer en het enthousiasme van VR46 te brengen via nieuwe technologieën. Ik denk dat dit project een zeer belangrijke stap voorwaarts betekent voor het merk.’
Het project voorziet in een meerjarige routekaart en heeft tot doel eeen wereldwijd platform te creëren dat gewijd is aan de Doctor, het VR46 Racing Team en de Academy. De ‘Yellow People’ en motorsport-fans kunnen hun eigen virtuele entertainment ervaringen beleven door de coureurs te ontmoeten, te chatten met andere gebruikers en zelfs tegen elkaar te racen.
De eerste content van VR46 Metaverse wordt verwacht vanaf 2022 en zal onmiddellijk Rossi’s huidige fanbase en nieuw publiek aanspreken. Volgens het analistenbureau Gartner zal 25% van de wereldbevolking tegen 2025 minstens één uur per dag in de metaverse doorbrengen, op zoek naar nieuwe interesses en nieuwe sociale, recreatieve, educatieve en winkelmogelijkheden.