Volgens Casey Stoner is het mogelijk om Kawasaki en Suzuki terug te brengen in de MotoGP, mits er nieuwe regelgeving wordt ingevoerd met betrekking tot stabiliteit. Hij benadrukt dat fabrikanten stabiliteit nodig hebben om een stabiel budget te kunnen plannen.
Hoewel Casey Stoner al meer dan tien jaar niet meer actief is als coureur, blijft hij een invloedrijke stem in de MotoGP. In een interview met TNT Sports uitte hij zijn mening over de problemen binnen het huidige MotoGP-kampioenschap. Hij bekritiseert de overmatige technologische vooruitgang en het streven om de Formule 1 na te bootsen, wat volgens hem verkeerd is.
Het probleem van technologische vooruitgang en de nadruk op aerodynamica op huidige motoren kan volgens Stoner eenvoudig worden opgelost als er daadwerkelijke wilskracht is om dit aan te pakken. Hij benadrukt dat deze technologieën niet nodig zijn in straatmotoren, waardoor er vrijwel elke gewenste regelgeving kan worden ingevoerd.
Stoner pleit ook voor regelgevende stabiliteit in de MotoGP. Hij stelt dat er een reglement moet komen dat minstens tien jaar meegaat, zodat fabrikanten zoals Kawasaki en Suzuki kunnen terugkeren. Met stabiele regelgeving gedurende een lange periode kunnen fabrikanten beter hun langetermijnbudget plannen en zich niet laten weerhouden door budgetbeperkingen op korte termijn.
Stoner bekritiseert ook de introductie van Sprint Races, omdat dit volgens hem te veel afleiding en overbodige zaken met zich meebrengt. Hij vindt dat de MotoGP niet moet proberen de Formule 1 na te bootsen, aangezien de beide sporten fundamenteel verschillend zijn. Ook benadrukt hij dat de huidige motoren in de MotoGP al snel genoeg zijn en dat er geen behoefte is om Sprint Races toe te voegen die alleen dienen om de Formule 1 na te apen.