Ten minste, de naam keert terug. In 2013 werd de merknaam gekocht en kwam al snel het idee om aan de Moto2 deel te gaan nemen, en dat idee wordt op Silverstone dit jaar dus werkelijkheid.
Brough Superior ging een samenwerking aan met het Amerikaanse merk Taylormade, die vooral bekendstaan om hun uitlaten en koolstofvezelhebbedingetjes. Taylormade deed wat iedereen hoopte toen de regels van de Moto2 voor het eerst bekend werden; een raar, maar superinnovatief rijwielgedeelte bouwen. Compleet uit koolstofvezel opgetrokken, belooft de Carbon2 sowieso op te gaan vallen met Brits Supersport rijder Luke Mossey aan de clip-ons.
Het Britse merk vergaarde glorie in haar relatief korte bestaan in de jaren twintig tot veertig, toen ze veel snelheidsrecords aan diggelen wisten te rijden met hun snelle motoren. Inmiddels zijn Brough Superiors voornamelijk verzamelobjecten geworden, die astronomische bedragen opleveren op veilingen. Ten minste, wanneer er weer eens eentje opduikt, want zeldzaam zijn Brough Superiors zeker. Met de race in augustus komt er dus in elk geval weer een motor bij die de historische naam draagt.
Paul Taylor, als CEO van Taylormade en aanvoerder van het Brough Superior Moto2-project heeft overigens aangegeven totaal geen verwachtingen te hebben van Mossey, ondanks dat de 21-jarige Engelsman in 2009 al eens een achttiende plaats wist te behalen met een wildcard op Donington.
Mocht Mossey toch weten te presteren met de Carbon2, dan zou er misschien wel eens een kentering kunnen komen in de trend van dominerende, en erg conventionele, aluminium twin-spar frames zoals de Suter en Kalex. De tijd zal het leren.