vrijdag 22 november 2024

Barry Baltus bereidt zich voor op bomvol Moto2-seizoen

Barry Baltus, slechts 19 jaar oud, maakt zich op voor zijn vijfde seizoen in het wereldkampioenschap motorraces, en zijn vierde in de Moto2-klasse. Hij heeft zijn stempel gedrukt op het Fieten Olie Racing GP team, onder leiding van oud-coureur Jarno Janssen.

Met de ervaring van drie eerdere seizoenen in zijn bagage is de vooruitgang van de Belg in 2023 duidelijk zichtbaar in zijn resultaten. Hij eindigde op een zevende plaats in Frankrijk, een zesde in Groot-Brittannië en een achtste in India. Met 55 punten op zijn naam heeft hij zijn persoonlijke record voor behaalde punten in één seizoen bijna verdubbeld, waarbij hij 30 punten meer scoorde dan in 2022. Dit zijn veelbelovende prestaties die hoge verwachtingen opwekken voor het aankomende seizoen in 2024.

Moto2 Maleisië, Qatar en Valencia: Acosta wereldkampioen, Aldeguer in bloedvorm

“Er zijn veel positieve punten te halen uit ons seizoen 2023,” zegt Barry. “We vochten voor de topposities en het eerste podium van mijn carrière was niet ver weg. We boekten ook vooruitgang in de kwalificatie, want we haalden bijna altijd Q2. Het doel is natuurlijk om het in 2024 beter te doen en onze plaats vooraan uit te bouwen. Het team geeft me de wapens die ik nodig heb en we gaan de goede kant op. Nu is het tijd om alles samen te voegen en de resultaten te behalen die we verdienen!”

Het komende Moto2-wereldkampioenschap belooft een lange en uitdagende reis te worden, met maar liefst 22 Grands Prix op de kalender. De actie begint op 10 maart in Losail, Qatar. Dit omvat in totaal 18 verschillende landen waar de rijders gedurende het seizoen naartoe zullen reizen. Het wordt ongetwijfeld een spannend en intens strijdperk voor Barry Baltus en zijn concurrenten.

Jesse Busser
Jesse Busser
Jesse Busser werd op 27 januari 1998 geboren en had tijdens zijn vroege jeugd niet al te veel met tweewielers. Daar kwam spectaculair verandering in toen hij op zijn zestiende begon met scooterrijden. Toentertijd was de motor die hij later wilde rijden een Moto Guzzi Griso 750, maar nu is hij niet meer weg te slaan van zijn Suzuki DL-1000 V-Strom.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen