Voor 2020 pakt Kawasaki succesnummer Z900 aan. Zoals te verwachten concentreert Kawasaki zich daarbij op de elektronica.
Digitale trukendoos
De digitale trukendoos gaat volledig open voor de Z900 die komend jaar beschikt over KTRC-traction control (drie standen), rijmodi (Sport, Road, Rain en Rider) en LED-verlichting. Het dashboard is ook weer helemaal bij de tijd als 10,9 cm breed TFT-kleurendisplay met Bluetooth smartphone connectiviteit. Daardoor kun je op afstand informatie over het voertuig bekijken als resterende hoeveelheid brandstof, afgelegde afstand en het onderhoudsschema.
Stijver rijwielgedeelte
Aan de hardware-kant krijgt de 948cc zware viercilinder een nieuw uitlaatsysteem. Het blok is net als voorheen goed voor een maximaal vermogen van 125 pk en 98,6 Nm koppel. Het rijwielgedeelte werd iets stijver en gecombineerd met nieuwe veerinstellingen moet het de Z900 nog strakker maken. De nieuwe naked staat al in december in vier kleurcombinaties in de showroom. Naast de ongeknepen versie biedt Kawasaki ook weer de 70kW-variant aan. Hopelijk blijft de prijs net onder de tien mille want dan biedt de Z900 weer ongekend veel waar voor zijn geld.