Ural, de Russische motorbouwer is toch wel een grappig merk. Regelmatig bouwen ze specials die een glimlach op je gezicht veroorzaken. Zo ook de Ural Air.
Motorrijders die Ural rijden, kun je lef niet ontzeggen. Russische kwaliteit blijkt in de regel minder betrouwbaar. Je kunt ook zeggen dat een Ural meer zorg nodig heeft. Net als een Norton, BSA etc van vroeger.
Eens in de zoveel tijd wordt er een speciale Ural gebouwd. Niet in Rusland, maar in de USA. Daar zit een importeur, die heel actief is met Ural. De laatste creatie: de Air Limited Edition, een model met heel speciale functies.
Driewielige avonturenmotor
De voorkant van het zijspan is in feite een kleine hangar voor een DJI Spark-drone. In de hanger – van de buitenzijde voorzien van een heuse H – heeft ook het oplaadstation een plekje gevonden. De combinatie is in grijs met oranje accenten en afbeeldingen. Op het zijspan is een bagagerek gemonteerd, een reservewiel en extra schijnwerpers.
De Ural is uitgerust met een 749cc boxer, die goed is voor 41pk @ 5.500 tpm. Het koppel bedraagt 53Nm @ 4.300 tpm.
Van de Air Limited Edition worden slechts 40 exemplaren gebouwd en is helaas alleen leverbaar in de USA en Canada. Daar kost de Ural Air omgerekend € 15.780,-.
Mag ik tenminste een voor € 1578,-. ?
[…] is waarschijnlijk de meest vooruitstrevende tak van de zijspan-bouwer. Onlangs zagen we al de Ural Air, compleet met ingebouwde DJI drone, nu volgt dus de elektrisch aangedreven […]
Hybride zou beter zijn , zoals Toyota b.v. geen last van beperkte actieradius.