Yamaha’s hightech 125

Door Ad in Nieuws, maandag 01 Okt 2018 18:10
Variabele kleptiming en een Assist & Slipperkoppeling voor Yamaha’s YZF-R125. Yamaha YZF-R125 2019

Nederlandse motorrijders hebben over het algemeen weinig oog voor 125cc-‘brommertjes’ , maar de techniek van de YZF-R125 verdient beslist wat extra aandacht. Het blok heeft Variable Valve Actuation (VVA) en dat zorgt voor een optimale kleppositie bij verschillende motortoerentallen. Het variabele klepsysteem moet zorgen voor een toegenomen trekkracht en hogere prestaties bij hoge toeren.

Cockpit van MotoGP
Het nieuwe brandstofinjectiesysteem verhoogt de soepelheid van het blok, terwijl de vierklepskop – met grotere in- en uitlaatkleppen – garant staat voor een hogere verbrandingefficiëntie. Om het racegevoel verder te versterken heeft dit blok een Assist & Slipperkoppeling. Voor nog meer sportieve vibes, heeft de achterband een breedte van 140 mm. Bij de kuip heeft Yamaha met meer dan een schuin oog naar de YZF-R1 gekeken. Volgens Yamaha is de cockpit zelfs afgeleid van de MotoGP, De nieuwe YZF-R125 staat begin 2019 in het blauw, wit of zwart bij de dealers.

Motorbase

Yamaha YZF-R125 studio foto 2015
Yamaha YZF-R125
Cilinderinhoud 124,70 cc
Vermogen 15 pk
bouwjaar 2018
Tags: yzf-r125,

Gerelateerde artikelen