donderdag 28 maart 2024

Vijf vragen: Triumph Scrambler 1200

Nick reed de afgelopen dagen in Portugal met de nieuwe Triumph Scrambler 1200. Of ja, met de nieuwe Scramblers moet je eigenlijk zeggen want zowel de XE als XC variant werd aan de tand gevoeld. Eerst een dag offroad door de modder, daarna een dag op glooiende verharde wegen. Een erg vervelend tripje horen we al weer.. Zijn eerste bevindingen? Die lees je hier!

En Nick, voel je je al Steve McQueen?
Ik voel me enorm Steve McQueen. Nee, maar echt. Wat een indrukwekkend apparaat, deze Scrambler. Om te zien, maar zeker ook om te rijden.

Is dat ding echt zo extreem gericht op offroad als de promoplaatjes doen vermoeden?
Stom hé, dat je dat toch moet vragen? Gevolg van een lange lijn retros die pretenderen off-roadcapabel te zijn, maar waar het uiteindelijk toch enkel om de looks gaat. Maar, hij is inderdaad zo extreem; hij kan het echt! Natuurlijk is ‘ie met ruim 200 kilo droog niet licht – een enduro is het niet – maar zelfs dan gaat het allemaal veel gemakkelijker dan de motor voor je gevoel zou moeten kunnen.

Oke, maar hoe bevalt de straatvariant? Die XC.
Veel verschil zit er niet in, wat kleine elektronische dingen en een smaller stuur, maar bovenal is de XC in zijn geheel minder hoog dan de XE. Voor liefhebbers met korte benen, is hij alleen daarom al het overwegen waard.

Beiden hebben op het eerste gezicht veel weg van de Street Scrambler, of is dat wat te voorbarig?
Veel te voorbarig. De machine staat op zich en hoe… Eigen gezicht, eigen vibe.

Heb je al gehoord wat ze moeten gaan kosten?
Veel… Heel veel…

Redactie
Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen