vrijdag 29 maart 2024

Toppers zijn floppers op Eicma

Dit hele weekend nog is Milaan het epicentrum van de motorwereld. Elke grote partij, en iedereen die maar iets met motoren te maken heeft, is in Italië aanwezig. De afgelopen dagen heb je onder meer op www.motor.nl al het nieuws kunnen lezen, maar wat springt er voor mij uit? Het is tijd om wat zaken op een rij te zetten. Daarbij valt op dat top en flop vaak nauw met elkaar verweven zijn.

Topper
De Yamaha XT700 Ténéré springt er echt uit. Yamaha toont ballen met dit model dat ruiger oogt dan ik voor mogelijk hield. Als het ding maar half zo goed rijdt als een MT-07 of Tracer 700 zie ik het nu al helemaal zitten.
Flopper
De Yamaha XT700 Ténéré is pas leverbaar vanaf augustus 2019. Een afzeiker van het zuiverste water

Topper
De MV Agusta Superveloce is van zeldzame schoonheid. De klassieke lijnen betoveren van voor tot achter. Voor mij met afstand de mooiste motor van de beurs.
Flopper
Tranen springen me spontaan in de ogen bij het idee dat er op het uiteindelijke productiemodel van de MV vreselijke zaken als een nummerplaat en knipperlichten geschroefd gaan worden.

Topper
De KTM 790 Adventure R ziet er minstens zo stoer uit als de XT700. De Oostenrijkers kennende, moet dit model offroad echt wat in zijn mars hebben.
Flopper
De gewone 790 Adventure oogt zo verdomde braaf en zelfs wat uitgezakt. Zeker naast de XT700.

Topper
Als elektrisch rijden zo mooi wordt als de Kymco Supernex ben ik op slag om.
Flopper
Het ding kwam bij de presentatie niet rijdend het podium op, laat staan met de geclaimde 250 km/u.

Topper
De BMW S1000RR zit werkelijk boordevol techniek en dat resulteert in waanzinnige cijfers: 207 pk en 197 kilo. Hoe spectaculair wil je het hebben?
Flopper
Reserveer in 2019 een vermogen voor circuitdagen want alleen op een afgesloten baan zonder flitskasten kun je de BMW rijden zoals hij bedoeld is.

Topper
Wat kan een – lullig – 125’tje er geweldig uitzien. Honda’s CB125X heeft de allure van een dikke terreinfiets.
Flopper
Het is niet alleen een concept en dus nog niet productierijp, maar het blijft wel een lullig 125’tje.

Redactie
Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen