donderdag 28 maart 2024

Intermot: nieuwe Indian Chieftain

De Chieftain – Indians extra dikke bagger – gaat voor 2019 in het nieuw, met strakkere lijnen en een smaller postuur, maar nog altijd honderd procent een Indian zoals we dat graag zien. Ondanks het klassiek verantwoorde uiterlijk kan de nieuwe Chieftain zich zeker modern noemen, trouwens.

Waar de uiterlijkheden subtiel en bijna conservatief – doch fris – zijn, gebeurt er onderhuids des te meer. Zo heeft de nieuwe Chieftain drie rijmodi gekregen – Tour, Standard en zelfs een Sport-stand – maar er is meer. Zo schakelt het motormanagement de achterste cilinder uit als je voor het stoplicht staat. Behalve dat het brandstof scheelt is het ook comfortabeler, aangezien de motor daardoor minder warmte produceert. Zodra je weer verder wilt, pakt het brein van de motor de tweede cilinder er binnen no-time weer bij. Verdraaid slim, eigenlijk.

Het audiosysteem is ook terug naar school gegaan en is niet alleen kwalitatief verbeterd – het is opgevoerd tot een heel behoorlijke 100 watt – maar het systeem houdt nu ook automatisch rekening met zaken als snelheid, motorgeluid en windruis om het optimale geluid te produceren. Is het standaard systeem je te min? Er zijn verschillende upgrade-paketten te krijgen, waardoor het geluidsniveau niet enkel scherper en mooier kan, maar ook tot wel vijftig procent harder. 

Foto en video: Indian Motorcycle

Redactie
Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen