vrijdag 29 maart 2024

Horex nog exclusiever

Een exclusieve Horex, het klinkt inderdaad een beetje als witte sneeuw of nat water. Maar toch komen de Duitsers met een VR6 Cafe Racer 33 ltd.  Het ontwerp is tot stand gekomen in samenwerking met LSL Motorradtechnik, een grote speler in de aftermarktwereld.  Doordat verder vooral gebruik gemaakt werd van al bestaande componenten was de nieuwe Horex in een paar weken klaar.  

Het nadeel van deze snelle werkwijze is echter wel dat de motor niet echt anders oogt als de VR6 Classic doordat onder andere het frame hetzelfde gebleven is. Uit kostenbesparing logisch, maar voor een exclusief merk niet altijd gebruikelijk. Het zadel is dan wel weer flink aangepakt waardoor je een stuk ‘dieper’ in de motor zit.  

Let verder ook even op het duozit-kapje, de clipons en de ingekorte spatborden die het thema caféracer moeten versterken.  De volledig instelbare voorvork is afkomstig van FGRT, terwijl achter de TTX36-monoshock het werk moet verrichten.  Ook op het gebied van de stuurdemper is niet bespaard want die is afkomstig van Öhlins terwijl Brembo-monobloc’s je op tijd moeten doen stilstaan. Opvallend genoeg is de motor uitgerust met ABS.

CEO Clemens Neese is uiteraard erg gelukkig, maar wil wel meteen een misverstand uit de wereld helpen: “We hebben absoluut geen intentie om in de racerij te gaan, maar we hebben wel altijd een zwak gehad voor snelle caféracers.  Vandaar de keuze om naast de VR6 Classic ook met iets sportievers te komen. “  

Zoals je mag verwachten van de VR6 Cafe Racer 33 ltd komen er 33 stuks op de markt voor – inderdaad – 33.333 euro.

Redactie
Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen