EICMA > Moto Morini Granferro

Door Redactie in Nieuws, woensdag 11 Nov 2009 16:11
Zoals wij afgelopen weekend al schreven, komt Moto Morini definitief met een ragbak eerste klas. m1czuops81ot

Moto Morini is, ondanks de wilde geruchten van de afgelopen tijd, springlevend. Het mooiste voorbeeld hiervan is de nieuwe Granferro, heel kort door de bocht genomen een combinatie tussen de Granpasso en de Corsaro.

In het 1.187cc metende CorsaCorta blok staan, bij 8.500 toeren per minuut, liefst 126 sterke paarden te trappelen van ongeduld. Het maximale koppel is met 112 Nm, bij 7.000 toeren per minuut, eveneens hoog te noemen.

Aan ‘lekkere’ ingrediënten ontbreekt het ook al niet bij de Granferro. Wat te denken van 17 inch gesmede lichtmetalen wielen, monoblocs, Brembo’s, volledig instelbare voorvork van Marzocchi en eveneens volledig instelbare Öhlins monoshock? Daarnaast heeft de Moto Morini niet achteraan gestaan toen het carbon uitgedeeld werd. Het frame is zoals verwacht afkomstig van Verlicchi.

Een nadeel van veel supermoto-achtige machines is dat je vaker moet tanken dan je lief is. Al gooi je ‘m helemaal vol, 150 kilometer later is het sap echt op. Niet bij de Granferro. Tenzij je natuurlijk 27 liter aan benzine binnen deze afstand weet te verstoken.

Tags: eicma,

Gerelateerde artikelen